Privacyverklaring

1.1  Algemeen privacy statement
Stichting Examenkamer hecht veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens.  Wij doen er alles aan om uw privacy te waarborgen en houdt zich aan de toepasselijke wet- en regelgeving. Dit houdt onder meer in dat uw persoonsgegevens slechts gebruikt worden voor zover te verenigen met de doeleinden waarvoor ze zijn verkregen. Stichting Examenkamer heeft passende technische en organisatorische maatregelen genomen, zodat de beveiliging van uw persoonsgegevens gewaarborgd is. Wij geven geen persoonsgegevens door aan andere partijen, tenzij dit nodig is voor uitvoering van de doeleinden waarvoor ze verwerkt worden. U kunt daarnaast bepaalde rechten uitoefenen ten aanzien van uw persoonsgegevens.

1.2 Persoonsgegevens
Wij verwerken de volgende persoonsgegevens:
– Voorletters
– Tussenvoegsel
– (meisjes)naam
– Telefoonnummer
– E-mailadres

1.3  Grondslag van de verwerking
Stichting Examenkamer verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:
– Registratie in diplomaregister

1.4  Bewaartermijn gegevens
Uw persoonsgegevens worden door Stichting Examenkamer opgeslagen ten behoeve van de uitgifte van het branchediploma of branchecertificaat voor de periode gedurende het proces rond de uitgifte van het diploma of certificaat tot de goedgekeurde registratie in het register. Dit is maximaal acht weken. Uw persoonsgegevens worden door Stichting Examenkamer opgeslagen in het diplomaregister diplomaregisterbravo.nl ten behoeve van de registratie van uw branchediploma(s) en/of -certifica(a)t(en) zolang het diplomaregister bestaat.

1.5  Delen met derden
Stichting Examenkamer verkoopt uw gegevens niet aan derden en zal deze uitsluitend verstrekken aan derden, als dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Met bedrijven die uw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een verwerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens. Stichting Examenkamer blijft verantwoordelijk voor deze verwerkingen.

1.6  Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, aan te passen of te verwijderen. Ook kunt u bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens of verzoeken om de door u verstrekte gegevens te laten overdragen aan uzelf of een andere partij. U kunt een gemotiveerd verzoek daartoe sturen naar info@examenkamer.nl. Om er zeker van te zijn dat het verzoek door uzelf is gedaan, verzoeken wij u een kopie van uw identiteitsbewijs bij het verzoek mee te sturen. Tip: u kunt hiervoor de Kopie ID app van de rijksoverheid gebruiken. Stichting Examenkamer reageert binnen vier weken op uw verzoek.

1.7  Beveiliging
Stichting Examenkamer neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan.

1.8  Klachten
Mocht u een klacht hebben over de verwerking van uw persoonsgegevens dan vragen wij u hiervoor direct contact op te nemen. Komen wij er samen niet uit, dan heeft u altijd het recht zich te wenden tot de Autoriteit Persoonsgegevens. Dit is de toezichthoudende autoriteit op het gebied van privacybescherming.

1.9  Contact
Als u naar aanleiding van onze privacyverklaring nog vragen of opmerkingen heeft, neem dan gerust contact met ons op! U kunt ons bereiken via telefoonnummer 055 – 5225433 of info@examenkamer.nl.

© 2024 Stichting Examenkamer K.v.K. 41159758